سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

درباره «قصر وایکهرست»، خانه ابراهیم گلستان در انگلیس + فیلم و عکس

  • کد خبر: ۱۸۰۸۱۳
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
درباره «قصر وایکهرست»، خانه ابراهیم گلستان در انگلیس + فیلم و عکس
ابراهیم گلستان، کارگردان، داستان نویس، عکاس و روزنامه نگار ایرانی که روز گذشته فوت کرد، از سال ۱۹۸۱ در «قصر وایکهرست» (Wykehurst Place) زندگی می‌کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاید هرکسی با دیدن تصاویر خانه ابراهیم گلستان که روز گذشته فوت کرد، گمان کند این قصر باشکوه متعلق به یکی از سران یا یکی از سرمایه‌داران یک کشور اروپایی است و شاید تعجب کنید اگر بگویم این تصاویر مربوط به عمارتی به جا مانده از عصر گوتیک است.

ابراهیم گلستان داستان نویس، مترجم و روزنامه نگار ایرانی متولد ۱۳۰۱ در شیراز است. وی اولین کارگردانی است که برای فیلمی مستند، برنده‌ جایزه‌ بین‌المللی شد. وی در نوشتن دارای سبک خاصی است و برخی معتقدند که سبک او شبیه به ارنست همینگوی است. وی همچنین مجموعه داستان‌های ادامه‌داری را خلق کرده است که این شیوه‌ داستان‌نویسی سابقه‌‌ای طولانی در غرب دارد.

از نقش او در سیر پیشرفت داستان‌های فارسی نمی‌توان غافل شد زیرا وی از جمله‌ اولین نویسندگانی است که برای زبان داستانی و استفاده از نثری آهنگین ارزش قائل شد. ابراهیم گلستان علاوه بر نویسندگی، فیلم‌های معروفی مانند خشت و آینه و اسرار گنج دره جنی را کارگردانی است.

ابراهیم گلستان از سال۱۳۵۳ به انگلستان مهاجرت کرد، وی دارای دو فرزند به نام‌های کاوه گلستان و لیلی گلستان است که کاوه سال۱۳۸۲ در عراق بر روی مین رفت و کشته شد. مانی حقیقی، از کارگردانان معروف و محبوب سینما نیز نوه‌ ابراهیم گلستان است.

خانه ابراهیم گلستان

«قصر وایکهرست» (Wykehurst Place) خانه ابراهیم گلستان یک عمارت قرون وسطایی گوتیک در بولنی، غرب ساسکس، در انگلستان است که بیشتر شبیه به شاتو (کاخ‌های محل اقامت اشراف و نجیب زادگان) فرانسوی است تا خانه‌های انگلیسی.

درباره «قصر وایکهرست»، خانه ابراهیم گلستان در انگلیس + فیلم و عکس

این بنا در سال ۱۸۷۱ توسط Edward Middleton Barry برای یک سرمایه‌دار آلمانی به نام Henry Huth که دوستدار نقاشی و کتاب بود، طراحی شد. بین سال‌های ۱۸۷۱ تا ۱۸۷۴ چیزی در حدود ۳۵۰۰۰ پوند برای ساخت این خانه هزینه شد. سقف‌های مخروطی شکل، آرک‌ها و سایر آرایه‌های معماری عصر گوتیک از این بنا شاهکاری باشکوه ساخته است.

درباره «قصر وایکهرست»، خانه ابراهیم گلستان در انگلیس + فیلم و عکس

تاریخچه خانه ابراهیم گلستان

مالک خانه تنها توانست به مدت ۴ سال در قصر باشکوه خود زندگی کند و در سال۱۸۷۸ در گذشت و خانه به پسر او ادوارد به ارث رسید. ادوارد میراث خانوادگی خود را تا سال۱۹۲۵ حفظ کرد، اما این عمارت در سال۱۹۳۰ این خانه تبدیل به هتل شد و در خلال جنگ جهانی دوم توسط سربازان کانادایی داخل و محوطه‌ بیرونی بنا مصادره شد. بین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۱ این عمارت باشکوه به تدریج تبدیل به مخروبه‌ای شد که حیواناتی مانند گاو و گوسفند در آن جولان می‌دادند. بعد از ۱۵سال سرانجام این خانه توسط JamesDoyle، گردآورنده عتیقه، خریداری و بازسازی شد.

طراحی ورودی و معماری داخلی

این بنا دارای دروازه‌ ورودی بزرگی با گریفین‌های (تندیس‌های بزرگ افسانه‌ای) عظیم است که با بال‌های گشوده شما را به داخل محوطه دعوت می‌کنند. فضای داخلی خانه نیز مانند بیرون آن زیبا و منحصر به فرد بوده و نکته جالب توجه این است که تمامی اتاق‌های خانه مجهز به حمام اختصاصی است. این خانه یکی از اولین خانه‌ها در بریتانیا بود که تمامی اتاق‌ها در آن مجهز به سیستم گرمایشی است.

این خانه بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ یکی از لوکیشن‌های محبوب سینماگران بوده است و فیلم‌هایی مانند Oh What a Lovely War و Legend of Hell House و The Black Windmill و... در این خانه فیلمبرداری شده‌اند. علاوه بر فیلم، از این قصر با شکوه برای ساخت ویدئو‌های موسیقی و تیزر‌های تبلیغاتی نیز استفاده شده است.

سرانجام در سال۱۹۸۱ این خانه توسط ابراهیم گلستان خریداری شد و خانه تا سال۱۹۸۴ غرق در آرامش بود. بین سال‌های۱۹۸۷ تا ۱۹۹۱ شرکت معماری LCE برای تبدیل طبقه‌ دوم خانه به هتل با ابراهیم گلستان وارد مذاکره شد و فاز اول مطالعات امکان سنجی آغاز شد. هم اکنون طبقه‌ دوم این خانه رویایی با حداقل الحاقات تبدیل به هتل شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->